Kapitel - 62


”He's not gonna hurt me Niall”

”Seriously? You must kidding with me?! Look at my face! Look what he did! And you just running after him? Believing he's not going to do the same to you? You don't know him Bea! He could be anyone, he could be a liar, a theif, a criminal, he could even be a killer. You dont know, I dont know.. only he knows and are you gonna risk that?” började han med ilska och besvikelse i rösten.

”I'm really sorry Niall but I just got to know if it's true..”

”If what is true? What can be so important that you choosing his words before mine?”

”He told me I have a sister.. or an half sister at least..”


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Niall hade ett osäkert uttryck i ansiktet. Han förstod plötsligt varför jag ville springa efter honom men visste att den där mannen inte var att lita på.

”Oh..” var allt han fick ur sig.

”You just can't keep me from finding out if I have a sister Niall, you just can't” sa jag bedjande.

”No.. no of course..” mumlade han fortfarande osäkert.

”Thanks.. and I need to go now, he is leaving and i have to catch up with him..”

”But you're not going alone Bea, I'll come with you” sa han och tog min hand.

”Thank you Niall, it really means a lot” sa jag och log innan jag kysste honom lite snabbt på munnen.

Vi sprang den sista trappan och ut på gatan för att försöka hitta honom. Det var precis att vi han då vi såg honom få napp på en taxi och började öppna dörren.

”Jacob, Jacob!” började jag ropa men han hörde inte. Jag tog ytterligare ett djupt andetag och ropade ”Pappa!” så högt jag kunde. Precis när han var på väg att stänga bildörren tittade han förvånat upp för att möta min och Nialls blickar. Han log stort och bad taxin att vänta två sekunder för att gå och möta oss.

”Jag behöver bara veta i fall du talar sanningen, är hon hemma?” frågade jag innan vi han hälsa.

”Självkart ska du få träffa henne, kom med mig, ni båda två, följ med till mitt hus så kan ni få ses!” sa han glatt som om detta var ett ögonblick han hade drömt om skulle hända i flera år.

När vi satt oss i taxin och började köra kände jag Niall grepp om min hand hårt. Han tyckte inte om det här.

”Niall, I'm really grateful for you agreeing on this” sa Jacob i hopp om att lätta lite på stämningen. Niall bara fnös.

”I still hate you” mumlade han tillbaka för att sedan dra mig ytterligare lite närmare mig samtidigt som han tittade ut genom rutan.

”Hur gammal är hon?” frågade jag, nyfiken på att få veta mer om henne.

”15, fyller 16 den 6 november” sa han, glad över att jag också försökte hålla igång konversationen.

”Oh, då var det inte så lång tid efter att du träffade den där andra innan hon blev med barn alltså?” sa jag undertiden som hjärnan tänkte på flera saker samtidigt. ”Vet hon om att jag finns?” frågade jag sedan.

”Nä, inte direkt, hon vet om mitt tidigare liv och att jag lämnade din mamma för hennes men det är i princip allt hon hört”

”Är hon aldrig med sin mamma? Vad heter hon förresten?”

”Hon eller hennes mamma?”

”Båda..”

”Hon heter Althea eller Thea blir det väl mer.. och hennes mamma heter Fiona och jo, hon är med henne men hon gillar inte riktigt hennes nya man eller hennes besatthet av pengar osv..”

”Är hon ett One Direction fan?” frågade jag sedan lite fundersamt och nickade lite lätt med huvudet mot Niall.

”Jo, men hon är lugn av sig så det är ingen fara men ni två kanske ska väta i bilen medan jag berättar för henne.. det kan nog komma lite som en chock” sa han och betalade chauffören när vi stannat. Jag nickade till svar och berättade för Niall.

”Är vi här?” frågade jag sedan och tittade ut genom fönstret.

”A, vänta där så ska jag prata med henne!” ropade han å vägen upp mot huset.

”Niall this is the house” sa jag och han vakande till lite från sina tankar och kollade ut.

”Fancy.. when can we get in?” mumlade han lite mindre surt nu.

”Soon, he was just going to tell her about... my existence first” sa jag

”Is she a fan?” frågade han sedan.

”He said so, but not the loud one”

”Good, cause you beeing my girlfriend to top the hwole ' you got a bigger sister' thing could be a verry luod story if she was a screamy one..” mumlade han. Efter säkert 10 minuter kom Jacob gåendes mot oss från huset.

”Sanningens ögonblick nu.. I didn't tell her about you and the Niall thing, I figured it would turn in to some joke story from her side then..” sa han innan vi klev ur bilen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åååh Du kan inte slutaa såååå meeeeeeeeeeeer underbart!

2012-04-03 @ 02:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0