Kapitel - 63

”Is she a fan?” frågade han sedan.

”He said so, but not the loud one”

”Good, cause you beeing my girlfriend to top the hwole ' you got a bigger sister' thing could be a verry luod story if she was a screamy one..” mumlade han. Efter säkert 10 minuter kom Jacob gåendes mot oss från huset.

”Sanningens ögonblick nu.. I didn't tell her about you and the Niall thing, I figured it would turn in to some joke story from her side then..” sa han innan vi klev ur bilen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vi följde efter Jacob upp mot huset. Kanske såg hon oss genom fönstret och höll på att flippa ut men jag kunde inte se någon alls. När vi försiktigt klev genom dörren satt den en tjej med ljusbrunt långt hår i trappan med huvudet i händerna, han var uppenbarligen chockad men vem skulle inte ha vart det? Först tänkte jag om det var best att lämna Niall utanför en stund men hon visste uppenbarligen vem jag var vid det här laget. Var hon en fan så hade hon nog sätt mig lite var stans på one direction sidor.

”Hey..” sa jag försiktigt och log lite snett även fast hon inte hade märkt att vi kommit in än. Hon tittade snabbt upp när hon hörde mig hälsa.

”Oh jeees.. what are you two doing here?” frågade hon förvånat och lät hennes blick glida mellan mig, Niall och Jacob..

”You haven't already forgot what I told you for a few minutes ago, huh?” frågade Jacob lite sarkastiskt.

”Whait.. no... but you said..” började hon och jag fnittrade. Hon var verkligen söt både till utseendet och hennes sätt att reagera.

”Hello Althea, I am just as surprised as you are” sa jag och log mot henne. Hennes blick var som fast klistrad på Niall och jag tittade på honom, han log också mot henne.

”Hello, nice to see you!” sa han sedan.

”No, okey, what is going on? Dad? No time for jokes, this is weird as it is, ok?” började hon och stirrade sedan på Jacob.

”No joking honey.. I know it's hard to believe..” skrattade han.

”Im sorry, but I just can't believe you, there is like no chance..” började hon. Jag tänkte till lite snabbt och tog upp fotot som jag hade haft på mig ända sedan då jag fått det.

”Here, look at this, it me, my sister, my mum and Jacob..” sa jag och sträckte fram det till henne. Hon beskådade det några långa sekunder.

”Wait, so I have two half sisters!? And one of them is you, for real?” började hon och jag fnittrade lite till.

”I dont know what more I can say to convince you.. Im Beatrice by the way” sa jag och sträckte fram handen mot henne.

”Yeah, I know. This is so not happening. Seriously, how can you handle this so good?” frågade hon sedan.

”All my limits for surprises went off when I met your.. our dad the other day.. so.. but I was still chocked, believe me!” skrattade jag.

”Didn't you see the gala? Weren't the moment when you two met on tv?” frågade Niall sedan med första delen riktad till Althea och andra till mig och Jacob.

”yeah, no, or I watched all the preformances and when you appeared during the gala but not afterwards.. and dad did obviously not say anything about it” sa hon och slängde en sur blick på Jacob.

”Im sorry sweetie but ther were no time. I went there and afterwards when I got home you were already asleep on the couch and as soon as I got up today I went over to Bea so I could talk to her and here we are..” sa han.

”Oh.. I just.. wow..” började hon innan hon tittade på Niall, ”Niall what have you done to your lip?” frågade hon sedan. Niall slängde en sur blick på Jacob innan han tittade på mig för att se min bedjande blick.

”Oh, erm, I slipped in the bathroom and hit the counter yesterday..” sa han och log lite snett. Jag kramade hans hand lite hårdare som tack. Första lögnen efter 2 minuter men hur kul kunde det vara att få reda på att ens egen pappa hade slagit till sin Idol? Att han hade slagit till min Niall?


jätte ledsen för att det inte blev något kapitel igår eller förrgår.. i örgår var jag helt enkelt för lat för att skriva och igår glömde jag lägga upp  kapitlet men här är det! Och tack för att ni tar er tid att kommentera!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Suupeeeer ! :D

2012-04-05 @ 22:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0