Kapitel - 64


”Oh.. I just.. wow..” började hon innan hon tittade på Niall, ”Niall what have you done to your lip?” frågade hon sedan. Niall slängde en sur blick på Jacob innan han tittade på mig för att se min bedjande blick.

”Oh, erm, I sliped in the bathroom and hit the counter yesterday..” sa han och log lite snett. Jag kramade hans hand lite hårdare som tack. Första lögnen efter 2 minuter men hur kul kunde det vara att få reda på att en egen pappa hade slagit till sin Idol? Att han hade slagit till min Niall?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Den följande veckan spenderade jag nonstop med Althea, hon var en fin tjej, glad och full av humor. Jag fick reda på mycket om henne, målar, spelar gitarr och var vig som ett kokt spagetti strå men inte minst lyckades hon alltid dra ett skämt som fick mig att bryta ut i skratt. Niall hade varit med några gånger men än så länge hade hon inte träffat de andra. jag ville inte lämna USA utan att alla de andra skulle få se vilken fin syster jag hade (Hon var visserligen halvsyster men jag föredrog att kalla henne syster) så sista dagen tog jag med henne till hotellet.

”Ready?” frågade jag henne innan jag öppnade dörren till de rum där de andra befann sig.

”Ofcourse” sa hon och log men det syntes att hon var nervös.

”Just a tips, be yourself and they will love you, I did!” sa jag och log mot henne i hopp om att hon skulle lugna ner sig lite.

”Sure thing” sa hon och skrattade lite.

”So are you sure you are ready?” frågade jag för att driva med henne lite.

”Can we go in already or do you want to kill me of excitement?!” skrattade hon fram och började stampa på stället. Jag bara skrattade till svar.

Jag öppnade dörren och klev in före henne. Utan att bry mig om att ta av mig skorna så tog jag hennes hand och drog henne bakom mig in i tv rummet där alla hade samlats.

”Everybody can I get your attention or is this wrestling match to important?” frågade jag och skrattade när alla förvånat tittade upp på mig och Thea, fullt omedvetna om att vi hade kommit in i rummet.

”Oh didn't see yah there” sa Zayn och drog ett litet nervöst skratt.

”Oh, this is the girl we've heard so much about” sa Louis som var först upp från golvet för att hälsa. Han drog in henne i en kram och hon skrattade nervöst som svar. Resten av killarna var på och hon hade snart fått en kram av dom allihopa.

”So what's the plans?” frågade jag när vi alla hade satt oss till ro i soffan.

”Ah, you know just chillin now when it's the last night here in NY so we're just gonna check a movie..” sa Liam och började riva upp plasten på ett dvd fodral. Alla satt till en början koncentrerade och tittade på filmen men den visade sig var lagom händelse lös och det slutade med godis krig.

”So Althea.. gonna miss your new found sister when she leaves?” frågade Harry när vi alla lugnat oss lite.

”As Hell! This really sucks, I mean.. i got to meet my sister for like a week and then she disappears again!” sa hon lite buttert.

”Naaa... don't be sad Thea, I will make sure we see eachother soon.. promise!” sa jag och kramade henne.

”You better will because I already miss you!” sa hon och vi började små fnittra.

”Yeah, just make sure Jacobs not with..” muttrade Niall lite lågt utan att tänka sig för. Alla killarna vände blicken mot Niall som precis insätt att han tänkte högt.

”What?” frågade Thea.

”He just joking..” skrattade jag men insåg direkt efter att lögnen var lika kass som skrattet var fejk.

”No seriously, why did you say that? Why doesn't want my dad to come?” frågade hon och satte sig lite rakare i soffan samtidigt som hon tittade på Niall.

”Take it easy, he didn't mean it, ok?” sa jag och försökte lugna henne.

”He just can't dislike our dad without a reason..” sa hon och tittade på mig ” why don't you like our dad?” fortsatte hon och vred tillbaka huvudet mot Niall.

”I'm really sorry for saying that, I really am” började han.

”But why!?” sa hon lite högre.. Thea tog uppenbarligen illa upp över att någon pratade illa om hennes pappa och resten av killarna satt som på helspänn och väntade på att få höra fortsättningen av konversationen. Ingen av dom sa någon. Ingen vågade i rädsla av att göra allt värre.

Jag suckade när jag insåg att det ine fanns något annat att göra en att berätta.

”Okey.. listen to me for a minute Thea. There is something we need to tell..” sa jag och hon vred tillbaka huvudet mot mig

”Go on..” sa hon.

”Niall didn't slip in the bathroom and he didn't hit his face in the counter..” började jag. Thea bara lyfte på ena ögonbrynet.

”Well.. Niall is very protective and when I wasn't near, Jacob and Niall got in to a little fight..” sa jag och tittade på henne för några täcken. Hennes ögon växte när hon insåg vart jag försökte komma.

”My dad hit Niall Horan?!” frågade hon sedan chockat.


Det har varit lite sisådär med uppdateringen men det är svårt att få upp ett kapitel varje dag och lov får mig att tappa tidsuppfattningen totalt.. alltså klockan är tillexempel tio minter i fyra på natten nu o aa.. ni fattar... Imorgon kommer det i alla fall inget kapitel, jag ska bort och komemr inte ha tillgång till data vad jag vet. Tack för att ni kommenterar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grymmmt som vanligt !! :D

2012-04-07 @ 11:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0