Kapitel - 44


Han kramade mig hårt och jag log. Jag ville hemskt gärna kyssa honom men det kändes inte lämpligt när Harry stod bara några få meter ifrån och tittade på.

”Harry is just about to leave now” sa Niall till mig men tillräckligt högt för att Harry skulle höra och han vände på klacken och gick mot dörren.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Månaden som följde var stämningen mellan mig och Harry sådär. Så fort våra ögon möttes vek någon av oss undan blicken. Niall var om möjligt ännu mer obekväm i Harrys sällskap.

Det började närma sig slutet på juli och snart hade halva sommarlovet gått, skolan och allt var redan fixat, om det skulle funka nu när folk visste vem jag var och så förstås. Att det var slutet på juni innebar också att det snart var min födelse dag. Den andre Augusti, om en vecka hade Niall bäddat upp med lite småsaker som middag och sånt för att fira.

Liam och Louis gjorde allt i sin makt för att få allt som det var förr. Det jobbade hårt och ansträngde sig till topp på att få oss alla vänner igen. Just denna kvällen hade de ordnat filmkväll och lite grejs kring det.

Vi alla hade klämt in oss hos Liam och allt vi väntade på nu var Harry. Inte långt där efter kom han och satte sig ner. Det var trevligt att se honom så glad men han verkade absolut inte som sig själv. Han var under kvällen väldigt framåt och allt som hindrat honom från att titta på mig var borta. Han var pratglad och skrattig. Louis och Liam log belåtet åt synen men Niall trivdes inte riktigt lika bra. Varje gång han kom för nära drog Niall till sig mig och kramade mig hårt, kysste mig mitt framför hans ögon och slängde 'killergazes' åt hans håll. Såhär en månad efter allt ville jag bara släppa alla problem. Han hade förklarat och jag hade bestämt mig för att förlåta. Nu var det bara Niall vi väntade på. Efter ett tag fattade Harry Nialls vibbar och han drog sig undan, blev lite sur och nere. Just därför slängde jag små onödiga blickar mot Niall.

”Why can't we just go out on a club or something, it's friday!” utropade Harry sedan glatt efter att han sprungit in till sin lägenhet rn stund. Alla tittade förvånat på varandra utan att ge något svar.

”C'mon..! don't be so boring, eh?” la han sedan in.

”Well it's fine for me..” sa Louis sedan och både Liam och Zayn instämde.

Jag sneglade upp Niall som verkade halvt på nu när förslaget kommit från Harry, Han var faktiskt rätt barnslig som han höll på.

”Fine.. I'll go if Bea go” sa han och sneglade tillbaka. Först log jag med sen försvann det.

”Niall I'm not getting in anywhere, I'm not seventeen until two days, and I still would have been one year to young. But I would love to see you guys go out and have fun!”

”Then I'm not going..” sa han buttert.

”Niall!” ropade utropade jag åt honom och gick ut ur hans famn som jag stod i.

”Man, please, it'll be fun!” sa de andra killarna. Sedan för att hjälpa till att pusha på.

”Are you sure you are fine with it?” frågade han mig senare.

”Yes! Just go Niall, I hang out in your flat until you're back” sa jag och kysste honom.

”Okey then..” mumlade han.

Killarna tog en halvtimme på sig att gå till sig och göra sig i ordning. Niall blev på lite bättre humör innan de skulle gå och jag hoppades verkligen att han skulle släppa loss och ha lite kul.

 

 

Harry studsade tillbaka till sin lägenhet med Louis tätt i häl.

”Why are you so happy for this, I know you like clubs, but this much.. really?” skrattade Louis.

”I don't know, just have a good feeling about it!” sa han glatt tillbaka.

”Have you already been drinking some?” frågade han när dom kom till dörren och låste upp.

”Just a little, but don't worry, we all will be drunk soon!”

Louis bara skrattade och dom gick in för att byta om. Harry bytte snabbt om till något lämpligt och hörde sedan hur mobilen plingade till. ”Anything set, and in that case which club?” stod det från kontakten som bara fått namnet S. ”All done, we're heading for Club trevore, there in twenty. I'll text you later” skickade Harry tillbaka leendes och full av förhoppning. Och full av alkohol.

 


 

Hoppas ni gillar och tycker det är spännande! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0