Kapitel - 47


Mitt i paniken och tårarna missade jag helt glas skärvorna och trampade upp ett sår i foten. Egentligen brydde jag mig inte så mycket efter som att jag bara ville där ifrån. Innan jag han komma ut genom dörren som jag slängde upp för att springa ut ur så mötte jag Harry ståendes precis utanför, som om han hade stått där hela tiden. Jag slängde igen dörren bakom mig och slängde mig gråtandes in i hans famn.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

När Harry hade vaknat morgonen efter festen hade han inom loppet av några sekunder insätt vad han hade gjort. Han for upp ur sängen och sorterade sina minnen en stund innan han utan tvivel kunde säga att det han trodde att han hade gjort var det som hade hänt. Han hade på riktigt kanske förstört allt. Han tänkte tillbaka på gårdagskvällen. När Niall var tvungen till att reta upp honom mitt framför hans ögon och han höll på att koka över av ilska. Utan att säg till gick han tillbaka till hans lägenhet helt förbannad. Han försökte lugna sig, försökte hålla sig borta och låta dom vara. Han ville inte förstöra något mer så han hade dragit fram öl, öl fungerade alltid att lugna honom. Däremot tänkte han inte på hur han kunde bli av det. Han var inget undantag från alla andra, självklart skulle han bli påverkad och börja tänka oklart också. Efter att ha svept säkert tre stycken fick han en ide. Utan att tveka ringde han Sam. Hon skulle helt klart stå upp på hans plan. Den svåra delen i hans plan hade varit att övertala de andra att följa med till en klubb men det gick lättare än väntat. Efter det var det bara att försäkra att mobilen var med och bege sig av. Harry slog hårt i väggen när han gått in på datorn och sätt att han redan låtit bilderna läcka, inte genom honom förstås.

”Harry, what's going on man?” ropade Louis sömnigt inne från hans sovrum.

”Erm.. nothing, I'm going out for a minute” ropade han tillbaka och försökte låta så vardaglig som möjligt.

””Are you sure? I have a massive headache and i did absolutely not drink as much as you did”

”Yeah, I know” sa Harry sedan, men inte högre än att han själv kunde höra. Sedan begav han sig mot Niall lägenhet för att se hur läget låg till hos dom. Kanske hade han inte berättat, kanske hade han. Kanske visste han att det var jag, kanske inte. Kanske bråkade dom just nu, kanske hade hon inte blivit arg över huvud taget.

Precis när han stannat utanför Nialls lägenhet for dörren upp och Bea stod där gråtandes och slängde sig i hans famn. Dom stod där en liten stund och känslan att ha henne i hans armar var obeskrivlig. Han hade egentligen kommit för att prata med Niall och berätta men nu ändrades allt. Hon stod här och kramade honom, precis som han drömt om. Under tiden så slog det honom som en blixt, bilderna , han måste radera bilderna från mobilen. När han släpp greppet om henne tittade han ner och såg hennes blodiga fot.

”You're bleeding! I think it's best if you go to Liam an take care of that and I'll come over after a few seconds, okey?” Sa han sedan som en undanflykt. Och Ledde henne snabbt till Liams lägenhet. Så fort dörren var stängd bakom Bea och Liam som dom tvingats väcka ur sin djupa bakfylle sömn rusade han tillbaka till sin lägenhet. Upp for dörren när han slängde sig in och Louis hoppade till av smällen och tittade snabbt upp och sedan ner på mobilen igen. Efter som att dom båda hade samma telefon blev han genast nervös.

”So are you texting with Elenore?” frågade han nervöst men försökte gömma det.

”No” sa han snabbt utan att släppa blicken från mobilen.

”Okey.. well.. have you seen my phone?” frågade han sedan.

”Yeah..” sa han, lyfte blicken, spände den i Harry och sträckte fram mobilen han hade i handen.


Väldigt kort kapitel och inget igår men som sagt, har nationella prov i kemi imorgon.. jag hatar kemi..


Kommentarer
Postat av: Sofia

FETT BRA! KOMMER DÖ!

2012-03-15 @ 21:59:27
URL: http://directionstorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0