Kapitel - 50



”Niall, that was..” började Liam men slutade för att tänka.

”Stupid and unnecessary, I know but I just couldn't help it. Liam, what would you have done if this was happening to you? Your best friend trying to steal your girlfriend, your everything over and over again?!”

”I dont know man, probably the same..” sa Liam lugnt till svar och vi alla satt tysta en stund och bara tänkte. Vad skulle hända nu? Harry hade åter igen försökt förstöra för mig och Niall, skulle verkligen jag komma över det här igen, förmodligen.. men det var inte mig jag var oroligt för, det var Niall. Skulle han någonsin kunna förlåta Harry?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den kommande tiden var tuff. Niall som hade haft stora problem med att förlåta Harry första gången skulle definitivt inte ha det lätt efter det här! Jag visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till heller, allt var så komplicerat och invecklat att det gnagde hål i huvudet på mig. Aldrig trodde jag att jag skulle behöva tas med såna här problem i mitt liv. Aldrig hade jag trott att två underbara killar, helt fantastiska på alla vis, skulle tvinga mig att göra någon besviken. Att jag skulle vara tvungen att avvisa någon, vända ryggen till, krossa dens hjärta. När jag suttit uppkrupen själv hemma hos mig och tittade på film, som i detta fallet var alla de hittills släppta twilight filmerna, insåg jag att mitt liv kunde motsvara Bellas. Hennes val stod mellan Jacob och Edward. Hon älskade dom båda men hennes val var ändå solklart. Hennes val var Edward precis som mitt var Niall.

Mitt i mina tankar började mobilen ringa i fickan och jag log när jag jag såg Nialls namn på displayen.

”Hi Niall!” sa jag glatt

”Hello my dear! I have some big news..” sa han lika glad som vanligt.

”Really?” frågade jag lite nyfiket.

”Well this is just if you want to..”

”What Niall? You making me curious!”

”Well.. as we all know is our relationship not so much of a secret anymore..”

”Yeah, I know that”

”And then I wanted to ask you something..”

”Niall, please just stop teasing and tell me!” sa jag ivrigt. Han flinade i andra änden.

”Oh, excuse me!” fnittrade han

”Niall!”

”Okey so Simon called and on tuseday, that will be in three days, we are heading over for a music gala in New York as guests and we are allowed to bring someone..”

”Are you telling me..?” började jag lite halvtyst.

”Well, Louis is bringing Eleanor and Liam is bringing Danielle so if you're not to uncomfortable being at a crowded place with som fame persons I would like you to come with me..”

”You want to bring me?” frågade jag chockat och spänt men samtidigt överlycklig.

”Yeah, And don't worry to much, Eleanor and Danielle hasn't been so much on these public things either so.. would you like to come?”

”Oh my god yes please!” sa jag glatt och önskade att jag hade kunnat slänga mig över honom just precis nu.

”Haha, glad that you want to! So I'll see you tomorrow..?”

”It will be amazing to be there with you! And yeah if you haven't rearranged anything?” skrattade jag.

”Good then.. And yeah, one more thing, It will go on tv, that's not a problem, is there?” Frågade han sedan. Jag blinkade förvånat några gånger åt det jag hört. Skulle jag verkligen var med på tv? Den lilla mobbade tjejen från Stockholm som gömde sig bakom håret och luvan.

”No, I think I'll be fine with that” sa jag och log trots att han inte skulle kunna se mig.

”Awesome, this night will be fantastic! I'll tell you more tomorrow when I get over, love you!”

”Love you more” sa jag och vi la på. Jag lutade mig tillbaka i soffan och log så det nästan värkte lite i kinderna, lyckan var på topp trotts allt med Harry men han verkade verkligen ledsen för det som hänt. Kanske var det här vad som behövdes för att han skulle ta sig i kragen och inse hur läget var. Jag skulle inte lämna Niall för något i världen.

Den dagen var fortsatt fantastisk och mamma som gärna hade velat ha mer att säga till om innan jag bestämde mig för såna här saker gav med sig och jag drog in henne i mina spontana glädjedanser. Hon skrattade åt hur jag betedde mig och hade sedan långt tillbaka insätt att allt gick att lita på kring de här pojkarna och så länga jag var lycklig som var hon det också. Och jag kunde ju inte skylla på henne för att hon betedde sig som en mamma ska göra.

Dagen där på, efter att jag hängt med Niall hade jag ringt Eleanor och Danielle för shopping. Jag hade en riktigt trevlig tid med dom och alla fann precis de klänningar som passade dom perfekt. Det kändes fantastiskt att kunna sitta här och prata med dom som helt vanliga vänner. Och det kändes nästan som om vi känt varandra sedan långt tillbaka. Och jag älskade tanken på att få uppleva saker, som den som snart skulle komma, tillsammans med dom. Tillsammans med Mina bästa vänner och en underbar pojkvän skulle vi flyga över till NY och uppleva minnen för livet. Plus att de människor som ännu inte fått klartäcken angående mig och Niall garanterat skulle ha det efter detta.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte braaa! :)

2012-03-20 @ 04:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0