Kapitel - 51


Det kändes fantastiskt att kunna sitta här och prata med dom som helt vanliga vänner. Och det kändes nästan som om vi känt varandra sedan långt tillbaka. Och jag älskade tanken på att få uppleva saker, som den som snart skulle komma, tillsammans med dom. Tillsammans med Mina bästa vänner och en underbar pojkvän skulle vi flyga över till NY och uppleva minnen för livet. Plus att de människor som ännu inte fått klartäcken angående mig och Niall garanterat skulle ha det efter detta.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Allt var färdigpackat inför den långa resan. Eftersom att flyget till NY skulle ta ett antal timmar kändes det som en bra ide att njuta lite av att vara där några dagar efter också. Mamma som åter igen fick se sin lilla flicka åka ut på egna äventyr hade kramat sönder mig och jag rekommenderade att hon skulle åka över till Vera ett tag så att hon inte skulle avlida av ensamhet. Innan jag hade hoppat in i bilen där de andra väntade så hade mamma lovat att hon skulle kolla på live sändningen av galan. Egentligen skulle ju inte uppmärksamheten riktas mot oss efter som att vi bara var gäster men med tanke på att dom nu var en av världens största pojkband skulle dom nog inte gå omärkbara på röda mattan som väntade utanför den stora vackra byggnaden.

 

”And off we go!” sa Louis glatt när flyget lyfte från marken. Vi hade ett par bra långa timmar på det där flygplanet men det var ju trots allt privat första klass och en bunt med himmelskt mjuka fåtöljer i ljust skin att koppla av i. hela insidan av planet gick i en ljust beige/vit nyans och var upplyst med små lampor på de mest otänkbara ställen. Coolt men välldigt odödigt .

”So when we have landed we have sleep at once as it's night there and we are going to prepare pretty much before we go later at seven..” började Paul.

”Ofcourse, not that we won't sleep at the plane though..” sa Zayn sedan och gäspade.

”Good guys, and you girlfriends, the guys has been on me all day so I gave up. You can share rum with them if you want to, just so you let them get there sleep or I kick you out..” mumlade han och lämnade oss sedan ifred igen.

Resan var lång och Zayn hade rätt, ungefär hälften av resan hade vi alla sovit men framme på hotellet var vi alla fortfarande trötta och jag kröp ner i Nialls säng på hans rum med honom tätt där på.

 

Klockan åtta nästa morgon. Var det bara att släpa sig upp. Killarna hade saker att fixa som sällskapet inte behövde vara med på så vi tjejer samlades därför på Louis rum för att prata. Det fanns så mycket att tänka på. Vad som helst skulle kunna hända och jag var bra nervös över att visas upp i tv och bland kändisar. Det var skönt att ha både Danielle och Eleanor med mig efter som att dom var minst lika nervösa som jag var. Det var skönt att veta att vi alla skulle hålla ihop under kvällen och att vi alla skulle sitta vid samma bord inne i arenan under galan.

”So.. Nervous, any one?” frågade Eleanor som precis la ifrån sig mobil.

”Werry!” utropade Danielle. Jag var så nervös att jag satt i min egna lilla bubbla och tänkte.

”The world is calling!” sa Eleanor och viftade med handen framför mitt ansikte och skrattade åt mig.

”You have no idéa!” sa jag, fortfarande lite frånvarande.

”Oh come on! Smile, this will be fun!” Skrattade Danielle.

Jag log snabbt men gick sedan tillbaka till mitt tidigare ansiktsuttryck igen.

”Well, you begged for it, her I come!” skrek Eleanor och slängde sig över mig för att få mig att skratta igen. Jag vet inte hur hon visste det men hon började kittla mig precis på de ställen där jag absolut inte tålde att bli kittlad.

”You better stop or I'm gonna hurt someone!” skrek jag mellan skrattanfallen. Danielle fick knappt luft så hon skrattade åt synen.

”I'm warning you Eleanor!” Skrattade jag fram men hon vägrade att sluta. Mitt i allt skratt hördes det inte när killarna kom in genom dörren. Eleanor slutade snabbt med att kittla mig när vi märkte dom men vi kunde ändå inte sluta skratta.

”No! Don't stop. It looked so funny!” sa Louis.

”Why did you all come in to this room?” frågade Danielle sedan när hon torkat bort skratt tårarna ur ögonen.

”Louis came and get us..” sa Niall med ett stort flin på ansiktet

”Did you really not notice me when I was in here for a few minutes ago?” frågade han.

”No” sa jag som precis hade slutat skratta.

”Well, just cause you are girls I would recomend you to go to our makeup artist to fix all the stuff that you need to fix..” sa Liam sedan och kysste Danielle innan vi begav oss bort för att börja göra oss i ordning för kvällen.


Ett ganska så händelselöst inlägg. Mest för utfyllnad men snart händer det grejer! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte bra ! :)

2012-03-21 @ 05:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0